Jak si vybrat ten správný kurz on-line marketingu?

Kategorie: Jak vybrat on-line marketing kurz

Jak si vybrat ten správný kurz on-line marketingu?

V Digicampu nám to nedalo a udělali jsme průzkum trhu online vzdělávání. Celkem jsme napočítali nejméně 37 různých školitelů, školení a výcviků on-line marketingu. To je dost, že?

Navíc je rok 2018 a způsob výuky se od našich dědečků změnil raketovou rychlostí. Nastává tedy otázka, jak si správně vybrat kurz?

Sepsali jsme několik bodů, které vám pomohou při rozhodování, který kurz zvolit z hlediska dobře investovaných financí a dalšího rozvoje.

1. Chtějte dovednosti, ne znalosti

Nechtějte jen informace. Těch je totiž všude dost. Víte, že z běžného vyučovacího dne si po týdnu vybavíte cca jen 20 % látky? Proč? Jste totiž pasivními příjemci (byť mnohdy zajímavých) informací, které nemáte možnost procvičovat v průběhu školení. Proto nabyté vědomosti velmi špatně přechází z dočasné paměti do trvalé.

Piďte se po tom, kolik času strávíte na školení prací s vaším účtem nebo alespoň zkoušením věcí přímo v jeho rozhraní (Skliku / Google Ads (dříve AdWords), Business manager nebo Google Analytics).

2. Chtějte lektory z praxe, ne mluvící hlavy

Tohle je problém mnoha konferencí i drahých kurzů. Dost často si poslechnete ředitele divize on-line marketingu nebo jiného manažera, který vám (možná) zajímavě inspiruje. Což zní super do té doby, než si uvědomíte, že prací s kampaněmi a plánováním tráví jen velmi málo času. Vy pak budete trávit hodiny implementací, během které si budete rvát vlasy.

Nic proti tomu – inspiraci potřebuje každý z nás a v jejich roli je to nutné. Jenže je dobré si uvědomit, že nejste na kurzu managementu.

Taky se zeptejte sami sebe: Pokud lektor vede kurz každý týden celý rok, kolik času tráví prací s on-line nástroji?

3. Chtějte feedback (zpětnou vazbu)

Jedna z nejcennějších věcí, která vás posune dál, je zpětná vazba. Na vaši práci při hodině, na znalosti, které máte, na výkon na kurzu nebo na zpracování úkolu. Chtějte vědět, jestli dostanete doporučení, jak činnosti dělat nebo co už děláte dobře.

4. Chtějte možnost se kdykoli zeptat

Cokoli se dozvíte, potřebujete si i vyzkoušet. Nejlépe na vlastních účtech či byznysech. Když si uděláte čas, je potřeba, aby vám byl k dispozici někdo, kdo vám poradí.

Je jedno, jestli ve skupině, v Messengeru nebo přes e-mail. Sledujte reakční dobu odpovědi a práci s účastníky po konci kurzu.

Je jedno, jestli ve skupině, v Messengeru nebo přes e-mail. Ptejte se na reakční dobu odpovědi a práci s účastníky po konci kurzu.

5. Čtěte profil absolventa

Každý chce dnes mít vše rychle. Ale nikdo z vás specialistu neudělá za 1 den. Odpovězte si sami, jak moc důvěřujete knížkám s názvy: Jak se stát kardiochirurgem za 21 dní? Jak zbohatnout v 7 snadných krocích? Nijak. Jsou dobré pro inspiraci, ale hard work musíte udělat vy sami.

Proto doporučujeme dát si pozor na velký slibovaný rozsah kurzu – pokud vám někdo slibuje pokrýt SEO, PPC, UX a další zkratky během pár dní nebo dokonce hodin, pravděpodobně to musí někde „ošidit“ a z kurzu si nanejvýše odnesete matný dojem o tom, co ty (zatím možná divné) zkratky znamenají.

Věříme, že při výběru vám naše tipy přijdou vhod. A už jste zkoušeli naše on-line marketing kurzy? ☺️

Držíme palce a vyberte dobře!

Přihlásit se na kurz